Cilt: 22 Sayı: 47 , 25.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Değerler Eğitimi Dergisi yılda iki defa (Haziran ve Aralık) yayımlanan disiplinler arası hakemli akademik bir dergidir. Değerler Eğitimi Dergisi, din, ahlak, değerler ve karakter eğitimi ile sosyal bilimlerin diğer ilgili alanlarındaki özgün araştırmalar, deneysel ve betimsel çalışmalar yayımlamaktadır. Dergi, din ve değerler eğitimi kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel niteliklere sahip çalışmalar için akademik bir platform olmayı amaçlamaktadır.

Değerler Eğitimi Dergisi, Sosyal ve Beşeri Bilimler alanında din ve eğitim araştırmaları (değerler eğitimi, manevi eğitim, manevi danışmanlık, din eğitimi, ahlak eğitimi, karakter eğitimi) kapsamında özgün çalışmalar yayımlar.

YAZIM KURALLARI


Makale Şablonu

Tablo Şablonu


Biçimsel Özellikler


Makale Dosyasının isimlendirilmesi: Makale dosyanızın ismini “Yazar Versiyonu” şeklinde kaydedip bu nüshayı DergiPark sistemi üzerinden gönderiniz.

Sayfa Düzeni: 

A4 boyutunda;

alt, üst, sağ ve sol 2,5 cm boşluk

iki yana yaslı,

satır sonu tirelemesiz

paragraf başlarında 0,5 cm girinti konmalıdır. 

Paragraf Yapısı: paragraf sekmesinde “aralık” bölümünde;

önce ve sonra alanı 6 nk (6 pt)

satır aralığı 1,5 olmalıdır.

Yazı Tipi: Times New Roman, ana başlıklar ve metin 12 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Öz ve metin altı açıklamalar 10 punto olmalıdır.

Sayfa Sınırı: Belirtilen şablona uygun olarak hazırlanmış bir makale kaynakça ve öz hariç 8.000 kelimeyi aşmamalıdır. 


Makalenin Bölümleri

Başlık: Makale başlığı sayfaya ortalı ve bold yazılmalıdır. Başlıktaki kelimelerin sadece ilk harfleri büyük (ve, ile, de, vb. bağlaçlar hariç) olmalıdır.

Yazar İsimleri: Makaleler Dergipark sistemi üzerinden alındığı ve hakemlik süreçleri bu sistem üzerinden yürütüldüğü için gönderilen makalelerde yazar isimleri yazılmamalıdır. Yazar isimleri yer alan makaleler işleme alınmaz ve iade edilir.

Öz: 200 kelime olmalıdır. Özde atıf kullanılmamalıdır. 10 punto olmalıdır.

Anahtar kelimeler: 3-5 kelime arasında olmalıdır.

Abstract: İngilizce öz 200 kelime olmalıdır. Özde atıf kullanılmamalıdır. 10 punto olmalıdır.

Keywords: İngilizce anahtar kelimeler 3-5 kelime arasında olmalıdır. 

Ana Metin:

Deneysel, nicel ve nitel çalışmalar Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma bölümlerini içermelidir.

Deneysel, nicel ve nitel çalışmalar yöntem kısmında örneklem/çalışma grubu/veri kaynağı, veri toplama araçları, verilerin analizi gibi alt bölümleri içermelidir.

Derleme türü çalışmalar ise problemi ortaya koymalı, ilgili literatürü yetkin bir biçimde analiz etmeli, literatürdeki eksiklikler, boşluklar ve çelişkilerin üzerinde durmalı ve çözüm için atılması gereken adımlardan bahsetmelidir.

Metin içerisinde vurgulanması düşünülen kelime veya cümlelerde bold biçimi kullanılmamalıdır. Vurgular tırnak işareti (“ ”) işareti veya italik ile yapılmalıdır.

Doğrudan alıntılar normal metne göre soldan girintili ve 11 punto ile yazılır. Ayrıca italik biçiminde gösterilmez. Ayrı paragraf yapılan doğrudan alıntılar “ ” içerisinde gösterilmez.

Madde imleri arasında paragraf aralığı verilmemelidir.

Referanslar ve Kaynakça:

Hem metin içinde hem de kaynakçada Amerikan Psikologlar Birliği tarafından yayınlanan Publication Manual of American Psychological Association (APA) (7. baskı) adlı kitapta belirtilen yazım kuralları uygulanmalıdır.

Bu yazım kurallarıyla ilgili özet bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Dipnotlar sadece metne ilave açıklamalar için kullanılmalıdır.


İngilizce Bölüm:

Makalenin bu bölümü İngilizce başlık ve 1500 kelime İngilizce genişletilmiş özet/Extended Abstract içerir. Uluslararası dolaşımda nitelikli bir metin ortaya koyabilmek için İngilizce özetin özenle hazırlanması beklenmektedir. Bu nedenle İngilizce özet, makalede yer alan bütün başlıkları içermelidir. Makalede yer alan bütün atıfların yine İngilizce özette de görünecek şekilde kullanılması zorunluluk olmamakla beraber tercih edilmektedir.

 

Tablolar, Şekiller ve Ekler:

Tablo, şekil, resim, grafik vb. unsurlar metin içerisinde yer almalıdır.

Çalışmaya eklenen tablo, şekil, resim, grafik ve benzerlerinin derginin sayfa boyutları dışına taşmaması ve daha kolay kullanılmaları amacıyla 10x17 cm'lik alanı aşmaması gerekir.

Çalışmaya eklenen resim ve grafiklerin orijinal dosyaları da metinden ayrı kaydedilerek gönderilmelidir. Şekil ve resimler yüksek çözünürlükte olmalıdır.

Metin içersindeki tablo ve grafikler resim formatında olmamalıdır.

Değerler Eğitimi Dergisi’nin belirli bir tablo şablonu bulunmaktadır. Tablolar bu şablona uygun hazırlanmalıdır. Tablo şablonu için tıklayınız.

Tablo ve şekillerde satır aralığı tek olmalıdır. Gerektiğinde daha küçük punto kullanılabilir.

Ekler: Her bir ek, kaynakçadan sonra ayrı sayfalarda verilmelidir.


Başlık Sırası ve Biçimi

Başlıklandırmada herhangi bir harf veya rakam numaralandırması yapılmamalıdır.

1. düzeydeki başlıklar Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma’dır.

Dört düzeyden daha fazla başlık oluşturulması önerilmemektedir.

Makale Başlığı: Makale başlığını oluşturan kelimelerin ilk harfleri büyük yazılmalıdır (istisna: ve, ile, de, mi gibi ekler her zaman küçük harfle yazılır).

1. düzey başlık: İlk Harfler Büyük, ortaya hizalı, bold. Başlıktan sonraki ilk paragraf sola dayalı. İkinci paragraf ve sonraki paragraflar 0.5 cm içerden.

2. düzey başlık : İlk Harfler Büyük, sola dayalı, bold. Başlıktan sonraki ilk paragraf sola dayalı. İkinci paragraf ve sonraki paragraflar 0.5 cm içerden.

3. düzey başlık : Sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük, 0,5 cm içerden, bold. Başlıktan sonraki ilk paragraf başlık hizasında yani 0,5 cm içerden.

4. düzey başlık: Sadece ilk kelimenin ilk harfi büyük, 0,5 cm içerden, bold ve italik. Başlığın sonuna nokta konur, metin başlıkla aynı satırda devam eder.

Tablo ve Şekil Başlıkları: Tablo ve Şekil ifadeleri (Tablo 1, Şekil 1 gibi) düz biçimde kullanılır. Tablo ve şekil başlıklarını oluşturan kelimelerin ilk harfleri büyük yazılır. Tablo başlığı, tablonun içinde ilk hücreye yazılır.

Makale Yazım Şablonuna buradan ulaşabilirsiniz.

 


Değerler Eğitimi Dergisi, Ensar Neşriyat (İstanbul/Türkiye) tarafından yılda iki kez (25 Haz. – 25 Aralık) yayımlanan uluslararası hakemli akademik bir dergidir.Değerler

Eğitimi Dergisi etik ilkeleri ve yayın politikası, Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.


YAYINCININ ETİK SORUMLUKLARI

Değerler Eğitimi Dergisi Ensar Neşriyat Ticaret A.Ş. yayınıdır. Yayıncı, aşağıdaki etik sorumlulukların bilinciyle hareket etmektedir:

• Değerler Eğitimi Dergisi’ne gönderilen çalışmaların tüm süreçlerinden editör sorumludur. Bu çerçevede ekonomik ya da politik kazançlar göz önüne alınmaksızın karar verici kişi editördür.

• Yayıncı, bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.

• Değerler Eğitimi Dergisi’nde yayınlanmış her makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlüğünü üstlenir.

• Editöre ilişkin her türlü bilimsel suiistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir.

• Herhangi bir şekilde yazarlardan ücret talep etmez.


EDİTÖR ve EDİTÖR KURULUNUN ETİK SORUMLULUKLARI

Dergi İçeriği ile ilgili Sorumluluklar

Editör/Editör Kurulu, dergide yayımlanan her makaleden sorumludurlar. Yayınladıkları materyalin kalitesini sağlamak ve yayınlanmış kaydın bütünlüğünü korumak durumundadırlar. Bu kapsamda editör/editör kurulu:

• Yalnızca akademik olarak karar verir ve verilen bu kararlar ile ilgili tam sorumluluk alır.

• Çalışmaların adil ve tarafsız şekilde değerlendirilebilmesi amacıyla düşünce özgürlüğü ilkesine uygun hareket etmeye özen gösterir.

• İş süreçlerini fikri mülkiyet haklarına ve etik standartlara uygun yürütür.

• Okuyucuların ve yazarların bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çaba sarf eder, sürekli olarak derginin gelişimini sağlamaya çalışır.

• Yazarların ve hakemlerin gizliliğini korur, hakem sürecini de buna uygun yönetir.

• Derginin süreçlerinin geliştirilmesi konusunda yazar, okuyucu ve hakem kurulu üyelerinin görüşlerini dikkate alır.

• Hakemlik ve yayıncılıkla ilgili araştırmaları takip eder, yeni bilgiler ışığında derginin süreçlerini gözden geçirir.


Okuyucu ile İlişkiler

• Editör/editör kurulu, yayınlanan çalışmaların özgün olmasına dikkat eder, çalışmanın okuyucu, araştırmacı ve uygulama yapan kişilere bilimsel katkı sağlamasına özen gösterir.

• Editör/editör kurulu tüm paydaşlardan gelen geri bildirimleri dikkate alır, açıklayıcı ve bilgilendirici geri dönüş sağlamak için çaba sarf eder.


Yazarlar ile İlişkiler

• Editör/editör kurulu, tüm çalışmaların uygun nitelikli hakemler tarafından incelenmesi konusunda özen gösterir.

• Sürece dair yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçebilmek için editör/editör kurulu yazar(lar) ile sürekli iletişim halinde bulunur.


Hakemler ile İlişkiler

• Hakem atamaları sırasında, yazarlar ve hakemler arasından çıkar çatışması olup olmadığı editör/editör kurulu tarafından gözetilir.

• Değerlendirme işlemi, çift yönlü kör hakemlik yöntemiyle yürütüldüğü için hakemlerin kimlik bilgileri gizli tutulur. Toplu hakem listesi, ilgili yılın Aralık sayısında duyurulur.

• Hakemler çalışmayı değerlendirirken tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dil kullanılması konusunda teşvik edilir.

• Hakem havuzunun farklı disiplinlerden oluşması ve sürekli olarak güncellenmesi için gerekli çalışmalar yapılır.

• Nezaketsiz ve bilimsel olmayan değerlendirmeler engellenir.


Hakemlik ve Değerlendirme Süreci

• Editör/editör kurulu; dergi hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygulamakla yükümlüdür. Bu bağlamda editör/editör kurulu her çalışmanın adil, tarafsız ve zamanında değerlendirme sürecinin tamamlanmasını sağlar.

• Hakemler hazırladıkları raporlarda, çalışmanın yayımlanması veya yayımlanmaması durumuyla ilgili kesin bir kanaat bildirebilirler. Fakat editör/editör kurulu çalışmayı

değerlendiren hakemlerin benzer ve karşıt görüşleri üzerinden bir karar verebilir.

• Editör/editör kurulu bu hususta kabul veya ret veren hakemlerin sayısına değil, hakemlerin veya yazarların argümanlarının güçlülüğüne bakar; değerlendirme soruları evet, hayır şeklinde cevaplanmış raporlardan ziyade güçlü, gerekçeleri sunulmuş önerme içeren raporları dikkate alır.

• Hakem bir çalışma yayımlandıktan sonra kendi görüşlerinin çalışmada tamamen yansıtılmadığını görebilir. Diğer hakemlerin farklı görüşte bulunmaları, editör/editör kurulunun da bu görüşleri dikkate almış olması mümkündür. Bu durumda çalışmayı değerlendiren hakemin talebi doğrultusunda diğer hakemlerin görüşleri editör/editör kurulunun uygun görmesi halinde kendisine gönderilebilir.

• Hakemlerin önerilerine göre editör/editör kurulu aşağıdaki yollardan birini izler:

- Çalışmayı yayımlayabilir.
- Kısmi ve önemli düzeyde değişiklik ve geliştirme yapılmış çalışmayı yayıma kabul edebilir.
- Yazardan/yazarlardan hakem görüşlerine uygun olarak çalışmasını düzenlemesini isteyip yeni bir değerlendirme süreci başlatabilir.
- Çalışmayı reddedebilir.


Alan Editörü ve Yayın Kurulu Üyeleri ile İlişkiler

• Editör, derginin gelişmesine katkıda bulunacak, uygun nitelikli alan editörleri ve yayın kurulu üyelerinin belirlenmesi için özen gösterir.

• Alan editörleri ve yayın kurulu üyeleri düzenli bir şekilde gözden geçirilir.

• Editör, tüm üyelerin süreçleri yayın politikaları ve yönergelere uygun ilerletmesini sağlar. Yayın kurulu üyelerini yayın politikaları hakkında bilgilendirir ve gelişmelerden haberdar eder.

• Alan editörü ve yayın kurulu üyelerinin çalışmaları tarafsız ve bağımsız olarak değerlendirmeleri sağlanır.

• Editör, alan editörü ve yayın kurulu üyelerinin uzmanlık alanına uygun çalışmaları değerlendirme için gönderir.

• Editör, alan editörlerinden ve yayın kurulu üyelerinden, derginin yönetimi ile ilgili fikirlerini alır, dergi politikalarındaki değişiklikleri bildirir ve gelecek için plan yapmak üzere danışır.


Dergi Sahibi ve Yayıncı ile İlişkiler

Editör ve yayıncı arasındaki ilişki editöryal bağımsızlık ilkesine dayanmaktadır. Editör ile yayıncı arasında yapılan yazılı sözleşme gereği, editörün alacağı tüm kararlar yayıncı ve dergi sahibinden bağımsızdır.


Kişisel Verilerin Korunması

• Editör/editör kurulu; kişisel veri içeren çalışmalarda kullanılan bireylerin açık rızası mevcut değilse çalışmayı reddeder.

• Editör/editör kurulu; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumaktan sorumludur.


Etik Kurul, Anket ve Saha Araştırmaları, İnsan ve Hayvan Hakları

• Editör/editör kurulu; değerlendirilen çalışmalarda insan ve hayvan haklarının korunmasını sağlamaya özen gösterir.
• Çalışmalarda kullanılan deneklere ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalara ilişkin izinlerin olmadığı durumlarda çalışmayı reddetmekle sorumludur.


Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması

Editör ve editör yardımcıları; yayınlanan tüm makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumakla, olası ihlallerde derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunmakla yükümlüdür.


Yapıcılık ve Tartışmaya Açıklık

• Editör/editör kurulu; dergide yayınlanan eserlere ilişkin eleştirileri dikkate alır ve bu eleştirilere yönelik yapıcı bir tutum sergilemeye çaba gösterir.

• Eleştirilen çalışmaların yazar(lar)ına cevap hakkı tanımalıdır.

• Olumsuz sonuçlar içeren çalışmaları göz ardı etmez yahut dışlamaz.


Şikayetler

Editör/editör kurulu; yazar ve hakem veya okuyuculardan gelen şikayetleri dikkatlice inceleyerek açıklayıcı bir şekilde yanıt vermeye çalışır.


Politik ve Ticari kaygılar

Dergi sahibi, yayıncı ve diğer hiçbir politik ve ticari unsur, editör/editör kurulunun bağımsız karar almasını etkilemez.


Çıkar çatışmaları

Editör/editör kurulu; yazar(lar), hakemler ve diğer editörler arasındaki çıkar çatışmalarını göz önünde bulundurarak, çalışmaların yayın sürecinin bağımsız ve tarafsız bir şekilde tamamlamasını garanti eder.


YAYIN KURULUNUN SORUMLULUKLARI

• Değerler Eğitimi Dergisi’ne başvurusu yapılan her makaleden, yayımlanmasından sonraki süreçler de dahil olmak üzere Değerler Eğitimi Dergisi Yayın Kurulu (bundan sonra, “Yayın Kurulu”) ve editör/editör kurulu sorumludur.

• Yayın Kurulu, yayın, kör hakemlik, değerlendirme süreci, etik ilkeler gibi dergi politikalarının belirlenmesini ve uygulanmasını sağlar.

• Makalenin Yayın Kurulu’nca hakem sürecine alınması bir yayın taahhüdü anlamına gelmez. Yayın için hakem süreci olumlu sonuçlansa bile mutlaka Yayın Kurulunun ve editör/editör kurulunun kararı gerekir.

• Yayın Kurulu, akademik dürüstlüğü teşvik eder. Yayın Kurulu, yazılı eserlerin orijinalliğini, bu eserleri yayın öncesinde iThenticate intihal önleme programı aracılığıyla denetleyerek teminat altına alır.

• Yayın Kurulu, yayımlanmış makalelere ilişkin intihal ve suistimal iddialarını her zaman incelemeye alır. Bir yazar makalesinde başka çalışmalardan intihal yapmış ise, izin alınması gereken durumlarda izin alınmamış ise veya eksik bildirimle üçüncü şahısların telif materyali kullanılmış ise, Yayın Kurulu makaleyi geri çekme; meseleyi yazarın çalıştığı kuruma veya ilgili akademik kurumlara bildirme dâhil çeşitli işlemler yapma hakkını kendinde saklı tutar.


HAKEMLERİN ETİK SORUMLULUKLARI

Değerler Eğitimi Dergisi değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir. Bu bağlamda hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir:

• Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.

• Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.

• Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.

• Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları yayınlanmadan önce kullanmaz.

• Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.

• Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.

• Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.


YAZARLARIN ETİK SORUMLULUKLARI

Değerler Eğitimi Dergisi’ne çalışma gönderen yazar(lar)ın aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:

• Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.

• Makalede ismi yazılacak olan tüm yazarların araştırmaya katkı sağladığından emin olunmalıdır. Akademik katkısı olmayan kişilerin ilave yazar olarak gösterilmesi veya katkı sırası gözetilmeksizin, unvan, yaş ve cinsiyet gibi bilimdışı ölçütlerle yazar sıralaması yapılması bilim etiğine aykırıdır.

• Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.

• Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.

• Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır.

• Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.

• Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma Değerler Eğitimi Dergisi’ne gönderilemez.

• Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarının değiştirilmesi (Yazar ekleme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez.

• Dergiye makale gönderen yazarların derginin etik kurallarını ve yayın ilkelerini ve yazım ilkelerini okuduğu ve kabul ettiği varsayılır.

• Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir. Yazarlar makale yükleme esnasında etik kurul izin belgelerini veya etik kurul kararına gerek olmadığına dair belgeyi sisteme yüklemelidir.


İNTİHAL POLİTİKASI

Değerler Eğitimi Dergisi’ne çalışmalarını gönderen yazarlar, çalışmalarında intihal bulunmadığını ve referansları uygun şekilde verdiklerini kabul eder.


İntihal (aşırma) kasti olup olmadığına bakılmaksızın, bir etik ihlalidir. Çalışmaların başka kaynaklarla, referans gösterilmeden benzeşmesi ve bu haliyle yayına alınması etik olmamasının yanında suçtur ve kabul edilemez. Bu sebeple yayın politikaları gereği Değerler Eğitimi Dergisi, yayımlanacak olan bütün çalışmalar için, intihal denetimini zorunlu kılar.

Yayınlanmak üzere gönderilen makalelerin, derginin yazım kurallarına; yanı sıra, yazıldıkları dilin imla, noktalama ve genel kurallarına uygun olmaları beklenmektedir. Yazarlar makale yükleme esnasında makalelerine ait benzerlik raporu yüklemek zorundadır. Dergiye gönderilen makaleler öncelikle editör ve yayın kurulu tarafından söz konusu kriterler çerçevesinde incelenip uygun bulunduktan sonra, çeşitli tarama yazılımları (güncel olarak iThenticate programı) yardımıyla intihal taramasından geçirilir. Bibliyografya ve referanslar hariç tutularak, makalenin ana metni için yapılan tarama neticesinde başka metinlerle benzerlik %18 oranı geçmemelidir. %18 ile %30 arasındaki oranlarda yazarla iletişim kurularak makale:

1- Editör tarafından düzenleme için yazara gönderilebilir.
2- Editör tarafından ret işlemi gerçekleştirilebilir.
3- Değerlendirilmek üzere yayın kuruluna gönderilip benzerlik sebepleri incelenebilir.

Ancak benzerlik oranı, kaynak gösteriliyor olsa dahi, %30'dan fazla ise, çalışmanın özgünlük ve alana katkı açısından zayıf olduğu değerlendirilerek makale reddedilebilir.  


ETİK OLMAYAN DURUMLARIN TESPİTİ

Değerler Eğitimi Dergisi’nde yayınlanan makalelerin hukuki sorumluluğu makale yazarlarına aittir. Okuyucu Değerler Eğitimi Dergisi’nde yayınlanan bir makalede önemli bir hata ya da yanlışlık fark ettiğinde ya da editoryal içerik ile ilgili herhangi bir şikâyeti (intihal, yinelenen makaleler vb.) bulunması durumunda ded.dergi@gmail.com adresine e-posta atarak şikâyette bulunabilir.

Ayrıca okuyucu dışında diğer paydaşlardan biri de yukarıda bahsedilen etik sorumluluklara uygun olmayan bir davranış veya içerikle karşılaştığında yine e-posta yoluyla durumu bildirebilir. 

Değerler Eğitimi Dergisi, gönderilen çalışmalarla ilgili aşırma, atıf manipülasyonu ve veri sahteciliği iddia ve şüpheleri karşısında COPE kurallarına uygun olarak hareket eder.


MAKALE KABUL POLİTİKASI

• Değerler Eğitimi Dergisi'ne gönderilecek makalelerde; alanına katkı sağlayacak özgün bir çalışma olması şartı aranır.

• Makalelerin Değerler Eğitimi Dergisi’nde yayımlanabilmesi için, daha önce bir başka yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Daha önce bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler, gerekli açıklamalar belirtilmek şartıyla kabul edilebilir.

• Bir sayıda aynı yazara ait en fazla bir çalışma yayımlanabilmektedir.

• Yayımlanan çalışmanın bilimsel ve hukuki her türlü sorumluluğu yazarına / yazarlarına aittir.

Değerler Eğitimi Dergisi makale kabul kriterlerinin ayrıntıları yazar rehberinde verilmiştir.


Yayın Dili

• Değerler Eğitimi Dergisi Türkçe ve İngilizce makaleler kabul etmektedir.

• Makaleler, İngilizce başlık, öz/abstract (200 kelime), anahtar kelimeler (3-5 kavram), genişletilmiş özet/summary (1500 kelime) ve APA atıf stilinde hazırlanan kaynakça içerir.


Atıf ve Referans Sistemi

Hem metin içinde hem de kaynakçada Amerikan Psikologlar Birliğitarafından yayımlanan Publication Manual of American Psychological Association(APA) (7. baskı) adlı kitapta belirtilen yazım kuralları uygulanmaktadır.


MAKALE DEĞERLENDİRME POLİTİKASI

Makaleler ön-kontrol, değerlendirme ve düzenleme olmak üzere üç aşamada yayına hazır hale gelir.

Ön-kontrol

• Gönderilen makaleler öncelikle derginin yayın politikasına uygunluğu açısından incelenir. Bu inceleme sonucunda makale ön-kontrol adımında editör tarafından reddedilebilir.

• Makaleler şekil açısından incelenir. Yayın ve yazım ilkelerine uyulmadığı görülen makaleler, gerekli düzeltmelerin yapılarak tekrar gönderilmesi için yazara iade edilir.

• Makaleler, intihal tespitinde kullanılan özel bir program aracılığıyla intihal kontrolünden geçirilir.


Değerlendirme

• Ön-kontrol yapıldıktan sonra makale, editör tarafından alan editörüne yönlendirilir. Alan editörü değerlendirme için makaleyi ilgili alanda en az iki hakeme gönderir.

• Değerlendirmede akademik tarafsızlık ve bilimsel kalite en önemli ölçütlerdir.

• Dergide çift taraflı kör hakemlik uygulanır.

• Hakemlerin isimleri gizli tutulur ve raporlar beş yıl süreyle saklanır.

• Hakem değerlendirme süreci için hakemlere 4 hafta süre verilir.

• Hakem raporlarından biri olumlu, diğeri olumsuz olduğu takdirde yazı, üçüncü bir hakeme gönderilir; veya Yayın Kurulu hakem raporlarını inceleyerek nihai kararı verebilir.

• Yazarlar, hakem ve Yayın Kurulunun eleştiri ve önerilerini dikkate alırlar. Katılmadıkları hususlar varsa, gerekçeleriyle birlikte itiraz etme hakkına sahiptirler. Yayın Kurulu bu itirazı değerlendirerek karara bağlar.

• Yazarlar, Hakem ve Yayın Kurulu’nun geri bildirimlerini dikkate alarak gerekli düzeltmeleri 1 ay içerisinde tamamlamak durumundadır.

• Ön inceleme veya hakem değerlendirme süreci sonrasında yayımlanmayan yazıların dergi arşivinde tutulma hakkı mahfuzdur.


Düzeltme

• Hakemlerden olumlu rapor alan makaleler düzenleme adımına yönlendirilir. Bu adımda editörün yönlendirmesiyle dil kontrolü, düzeltme ve son okuma işlemleri görevli kişilerce yapılır.

• Dergiye gönderilen makalelerin yayınlanıp yayınlanmayacağına en geç 4 ay içerisinde karar verilir.

• Türkçe metinler için Abstract ve Summary, diğer dillerde yazılan metinler için ise Abstract, Öz, Türkçe Özet ve Summary bölümlerinin gramatik kontrolü yapılır. Düzeltme istenen metinler yazarlara tekrar gönderilir.


ÖZEL SAYI YAYINLAMA POLİTİKASI

Değerler Eğitimi Dergisi Yayın Kurulu tarafından alınacak karar ile yılda bir kez özel sayı yayınlayabilir. Özel sayıda yayınlanacak makaleler için yayın ve değerlendirme ilkeleri planlı sayılarda uygulandığı şekliyle uygulanır. 


AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI

Lisans: CC BY-NC

Gömülü Lisanslar: Evet. Değerler Eğitimi Dergisi, lisanslama bilgisini yerleştirir.

Telif Hakkı: Yazarlar, telif ve tam yayın haklarına kısıtlama olmaksızın sahiptir.

LOCKSS: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/lockss-manifest

RSS: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/rss-feeds

Open Citations: Değerler Eğitimi Dergisi, atıf verilerini Initiative for Open Citations I4OC aracılığıyla açmayı seçmiştir.

Açık Erişim, yayınların çevrimiçi olarak herkese ücretsiz olarak ve yeniden kullanımla ilgili birkaç kısıtlamayla erişilebilir olmasıdır. Araştırmanın sınırsız bir şekilde yayılması özellikle yazarlar, okuyucular ve fon sağlayanlar için önemlidir. Değerler Eğitimi Dergisi'nde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı altında açık erişim olarak yayımlanır. Değerler Eğitimi Dergisi tüm akademik makaleleri CC BY-NC 4.0 lisansı kapsamında yayınlamaya başlamıştır. Değerler Eğitimi Dergisi, açık erişimin etkili bir şekilde çalışması için lisanslama yoluyla kullanıcı haklarının ve telif hakkı sahipliğinin açık olması gerektiğine inanmaktadır. Değerler Eğitimi Dergisi, Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonu’nu imzalamıştır.

Tüm makalelerimizi Creative Commons Attribution Non-Commercial (CC BY-NC 4.0) kapsamında yayınlıyoruz. Bu lisans makaleleri, yazarın ve herhangi bir ticari olmayan kuruluşun, CC-BY-NC lisansına uygun olmak kaydıyla, ticari olmayan kullanımlar için yeniden kullanmalarına izin verir. Ancak ticari kullanıcılar veya ticari kullanım için Değerler Eğitimi Dergisi'nden izin alınmalıdır. Makalelerde CC BY-NC lisansı belirtilir. Değerler Eğitimi Dergisi'nde yayınlanan tüm makalenin tam metinlerine https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded adresinden herkes anında açık erişim görüntüleme yoluyla erişilebilir.

CC BY-NC 4.0 lisansı kapsamında özgürce şunlar yapılabilir:
  • Paylaş: Eseri her ortam veya formatta kopyalayabilir ve yeniden dağıtabilirsiniz.
  • Uyarla: Karıştır, aktar ve mevcut eserin üzerine inşa et.


Yalnız şu şartlara uyulmalıdır:

Atıf: Uygun referans vermeli, lisansa bağlantı sağlamalı ve değişiklik yapıldıysa bilgi vermelisiniz. Bunları uygun bir şekilde yerine getirebilirsiniz fakat bu, lisans sahibinin sizi ve kullanım şeklinizi onayladığını göstermez.
Gayri Ticari: Bu materyali ticari amaçlarla kullanamazsınız.

Ek sınırlamalar yoktur: Lisansın sağladığı izinlerin kullanımını kanunen kısıtlayacak yasal koşullar ya da teknolojik önlemler uygulayamazsınız.


Oluşturulma: 25 Haziran 2020
Güncellenme: 09 Nisan 2023






Ücretsiz

ENSAR NEŞRİYAT TİC. A.Ş. ADINA İMTİYAZ SAHİBİ

Hüseyin Kader
Hüseyin KADER Ensar Vakfı
İslam Araştırmaları (Diğer)

Sorumlu Yazı İşleri Müdürü

Default avatar
Adem SAYDAN Ensar Neşriyat Ticaret A.Ş.
Basılı Kültür

Kurucu Editör

Recep Kaymakcan
Prof. Dr. Recep KAYMAKCAN Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim, Değerler Eğitimi, Din Eğitimi, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları

Editör

Hasan Meydan
Prof. Dr. Hasan MEYDAN Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü/Sakarya University Department of Philosophy and Religious Studies Web
Din Eğitimi, Değer Felsefesi

Editör Yardımcıları

Default avatar
Uzman Esra BABACAN Değerler Eğitimi Merkezi
Kriz İletişimi, Kurumsal İletişim, Sosyal Sorumluluk Projeleri
Din Eğitimi

Alan Editörleri

Durali Karacan
Dr. Öğr. Üyesi Durali KARACAN ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Hizmetler (Diğer), Din Psikolojisi, Sosyal Psikoloji
Din Eğitimi
Mahmut Zengin
Prof. Dr. Mahmut ZENGİN Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü / Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences Web

Prof. Dr. Mahmut Zengin, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Eğitimi alanında yüksek lisans (2004) ve doktora (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2017 yılında Doçent olan Zengin, 2024 yılında Din Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Mahmut Zengin'in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mahmut Zengin'in araştırma alanları arasında dini çalışmalar, İslami eğitim, değerler eğitimi, müfredat ve ders kitaplarında din öğretimi ve din öğretim yöntemleri yer almaktadır. 










Eğitim Programları ve Öğretim, Din Eğitimi
Zarife Şeyma Altın
Dr. Öğr. Üyesi Zarife Şeyma ALTIN İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Web

Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesinde lisans (1997), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Din Eğitimi Bilim Dalında yüksek lisansını (1999) tamamladı. “Fıtrat kavramı çerçevesinde eğitimde insanın neliği” konulu çalışması ile doktorasını (2006) yine Marmara Üniversitesinde yaptı. 2003-2008 yılları arasında Değerler Eğitimi Merkezi kurucu yöneticiliğini yaptı; ulusal ve uluslararası düzeyde akademik faaliyetlerin organizasyonunda çalıştı; din eğitimi ve değerler eğitimiyle ilgili çalışmaları yayına hazırladı. 2008 yılında Arapça eğitimi için sekiz ay süreyle Ürdün’de bulundu.
2009-2012 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi DKAB Eğitimi Bölümünde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev aldı. 2012 yılında İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesine intisap etti; halen buradaki görevine devam etmektedir.

Yayın hayatına başladığı 2003 yılından itibaren Değerler Eğitimi Dergisi’nin yayın kurulunda yer aldı; 2019-2020 yıllarında bu derginin editörlüğünü yürüttü. Çalışmalarını din eğitimi politikaları ve ilahiyat fakülteleri üzerine yoğunlaştırmıştır. 

Din Eğitimi
Ahmet Çakmak
Doç. Dr. Ahmet ÇAKMAK KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Din Eğitimi
Fatmanur Dikmen
Dr. Öğr. Üyesi Fatmanur DİKMEN CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY Web
Din Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi
Sümeyra Uzun
Dr. Sümeyra UZUN İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü Web

Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat ve Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümlerinde tamamlayan Sümeyra Uzun, Yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Din Kültürü Eğitimi Bölümünde Karşılaştırmalı Eğitim (Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi) temasında yazdığı tez ile tamamlamıştır. Uzun, doktora çalışmasını ise Din Eğitimi alanında Erken Çocukluk Din Eğitiminde Program Geliştirme üzerine yapmıştır. Erken çocukluk dönemi din eğitiminde program geliştirme, bütünleştirilmiş eğitim programı, dini gelişim kuramları üzerine ulusal ve uluslararası yayın, makale, araştırma ve kitap bölümleri olan Uzun, 2011 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda öğretmenlik ve idarecilik yapmaktadır. 

Okul Öncesi Eğitim, Din Eğitimi
Gülüşan Göcen
Doç. Dr. Gülüşan GÖCEN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, İLAHİYAT PR. Web
Din Psikolojisi, Dini Araştırmalar (Diğer)
Feride Ersoy
Doç. Dr. Feride ERSOY Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi / Burdur Mehmet Akif Ersoy University Web
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Feride Ersoy
Doç. Dr. Feride ERSOY Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi / Burdur Mehmet Akif Ersoy University Web
Sosyal Bilgiler Eğitimi

İngilizce Dil Editörü

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Şirin AŞKAR HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Sosyoloji, Ortadoğu Çalışmaları

Danışma Kurulu

Süleyman Akyürek
Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ Web
Din Eğitimi
Nurullah Altaş
Prof. Dr. Nurullah ALTAŞ YALOVA ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ Web
Eğitim, Din Eğitimi, Felsefe, Sosyal Hizmetler, Sosyoloji, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları , İslam Araştırmaları (Diğer)
Turgay Gündüz
Doç. Turgay GÜNDÜZ BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ Web
Din Eğitimi, Dini Gelenek Çalışmaları (Doğu, Yahudi, Hristiyan ve İslami Gelenekler Hariç)
Asyraf Isyraqi Bin Jamil
Prof. Dr. Asyraf Isyraqi BİN JAMİL Universiti Islam Antarabangsa Tuanku Syed Sirajuddin (UniSIRAJ) Web

Asyraf Isyraqi Bin Jamil is currently a senior lecturer/assistant professor of Islamic Education Programme, Academy of Islamic Studies, University of Malaya, Malaysia. He teaches and publishes in the fields of history, philosophy and administration of Islamic education. He is proposing a research project on multi-religious education in Malaysia to study the needs and ways of implementation of multi-religious teaching and learning within Malaysian education system.

Din Eğitimi, Dini Araştırmalar (Diğer)
Mustafa Baloğlu
Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU United Arab Emirates University

Görev Unvanı Görev Yeri Yıl

Prof. Dr. Birleşik Arap Emirlikleri Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Al Aın 2025-
Prof. Dr. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara 2013-2025
Prof. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2010-2013
Doç. Dr. Winston-Salem State University, School of Education, Winston-Salem, NC, ABD 2008-2010
Doç. Dr. Washington State University, School of Education, Pullman, WA, ABD 2007-2008
Doç. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2004-2007
Yrd.Doç. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2003-2004
Yrd.Doç. Dr. Texas A&M University-Commerce, College of Education, TX, ABD 2001-2002
Arş.Gör. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2002-2003
Arş.Gör. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Tokat 1992-2002 

Eğitim, Özel Yetenekli Eğitimi, Eğitim Psikolojisi
Zeki Salih Zengin
Prof. Dr. Zeki Salih ZENGİN ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY, FACULTY OF ISLAMIC SCIENCES, DEPARTMENT OF PHILOSOPHY AND RELIGIOUS SCIENCES
Eğitim, Din Eğitimi, Osmanlı Eğitim Tarihi, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Mesut Idriz
Prof. Dr. Mesut IDRİZ Bir kuruma bağlı değildir
Osmanlı Kurumları ve Medeniyeti, Osmanlı Eğitim Tarihi, İslam Hukuku
Aile Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Asım Yapıcı
Prof. Dr. Asım YAPICI Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi
Din Eğitimi, Din Sosyolojisi, Sosyal ve Kişilik Psikolojisi, Din Psikolojisi, Kültürlerarası Psikoloji
Default avatar
Prof. Dr. Halit EV MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY
Çok Kültürlü Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer), Lisans ve Lisansüstü Eğitim Programlarının Akretitasyonu
Abdurrahman Hendek
Doç. Dr. Abdurrahman HENDEK SAKARYA UNIVERSITY, FACULTY OF THEOLOGY Web
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (2008) King's College London, MA in Religious Education (2011) University of Oxford, DPhil in Education (2018)
Din Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Halil EKŞİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ Web

1970 Rize-İkizdere doğumludur. İlk ve orta öğretimini İstanbul Üsküdar’da tamamladıktan sonra,1987 yılında girdiği Boğaziçi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümünden 1992 yılında mezun olmuştur. 1992-1996 yılları arasında çeşitli orta öğretim kurumlarında öğretmenlik ve psikolojik danışmanlık yaptıktan sonra 1996 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne araştırma görevlisi olarak girmiştir. 1998 yılında yüksek lisansı, 2001 yılında ise doktorasını tamamlamıştır. 2005 yılı sonunda ise Eğitim Psikolojisi alanında doçent unvanı kazanmıştır. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalında 2006-2011 yılları arasında doçent olarak çalışmıştır. 2011 yılından itibaren profesör unvanı elde eden yazar, hâlihazırda aynı üniversitede öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmektedir. Özel çalışma alanı ise psikolojik perspektiften ahlâk/moral gelişimi, araştırma yöntemleri ve eğitimi ile manevi yönelimli psikoterapi ve psikolojik danışmanlıktır. 

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Mustafa Macit
Prof. Dr. Mustafa MACİT Division of Sociology of Religion, Atatürk University, Faculty of Theology, Erzurum, Türkiye
Din Sosyolojisi
Default avatar
Prof. Dr. Ertan ÖZENSEL Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Sosyoloji, Göç, Etnisite ve Çok Kültürlülük Sosyolojisi, Kırsal Sosyoloji
Şuayip Özdemir
Prof. Dr. Şuayip ÖZDEMİR Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Din Eğitimi
Oktay Akbaş
Prof. Dr. Oktay AKBAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Programları ve Öğretim, Hayat Boyu Öğrenme, Değer Felsefesi

Yayın Kurulu

Durali Karacan
Dr. Öğr. Üyesi Durali KARACAN ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Hizmetler (Diğer), Din Psikolojisi, Sosyal Psikoloji
Ahmet Çakmak
Doç. Dr. Ahmet ÇAKMAK KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Din Eğitimi
Arzu Özyürek
Prof. Arzu ÖZYÜREK Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Web
Çocuk Gelişimi Eğitimi
Kemal Ataman
Prof. Dr. Kemal ATAMAN MARMARA ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ Web
Varlık Felsefesi, Din Sosyolojisi, Modernleşme Sosyolojisi

1979’da Konya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Derbent’te tamamladı. 2002 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2003’te Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2004’te “Kendini Gerçekleştirme ve Dindarlık İlişkisi” başlıklı çalışmasıyla yüksek lisansını bitirdi. 2009’da “Prososyal Davranışlarda Dindarlık ve Empatinin Rolü” başlıklı doktora çalışmasına tamamladı. 2008-2009 öğretim yılında Irbid (Urdun), Yermûk Üniversitesi’nde ve 2010-2011 öğretim yılında Londra Üniversitesi’nde araştırmacı olarak bulundu. 2012 yılında Doçent, 2017 yılında Profesör oldu. Halen M. Ü. İlahiyat Fakültesi “Din Psikolojisi” bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Eserleri: Psikoloji ve Din, Din Psikolojisi, Empati ve Din, Tanrı’ya Sığınmak, Türbeler.

Din Psikolojisi, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları , Dini Araştırmalar (Diğer)
Zarife Şeyma Altın
Dr. Öğr. Üyesi Zarife Şeyma ALTIN İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Web

Atatürk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesinde lisans (1997), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Din Eğitimi Bilim Dalında yüksek lisansını (1999) tamamladı. “Fıtrat kavramı çerçevesinde eğitimde insanın neliği” konulu çalışması ile doktorasını (2006) yine Marmara Üniversitesinde yaptı. 2003-2008 yılları arasında Değerler Eğitimi Merkezi kurucu yöneticiliğini yaptı; ulusal ve uluslararası düzeyde akademik faaliyetlerin organizasyonunda çalıştı; din eğitimi ve değerler eğitimiyle ilgili çalışmaları yayına hazırladı. 2008 yılında Arapça eğitimi için sekiz ay süreyle Ürdün’de bulundu.
2009-2012 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi DKAB Eğitimi Bölümünde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev aldı. 2012 yılında İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesine intisap etti; halen buradaki görevine devam etmektedir.

Yayın hayatına başladığı 2003 yılından itibaren Değerler Eğitimi Dergisi’nin yayın kurulunda yer aldı; 2019-2020 yıllarında bu derginin editörlüğünü yürüttü. Çalışmalarını din eğitimi politikaları ve ilahiyat fakülteleri üzerine yoğunlaştırmıştır. 

Din Eğitimi
Feride Ersoy
Doç. Dr. Feride ERSOY Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi / Burdur Mehmet Akif Ersoy University Web
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Mahmut Zengin
Prof. Dr. Mahmut ZENGİN Sakarya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü / Sakarya University, Faculty of Theology, Department of Philosophy and Religious Sciences Web

Prof. Dr. Mahmut Zengin, İlahiyat alanında lisans (2000), Din Eğitimi alanında yüksek lisans (2004) ve doktora (2010) eğitimlerini Marmara Üniversitesinde tamamladı. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüne 2011 yılında Yardımcı Doçent olarak atandı. 2017 yılında Doçent olan Zengin, 2024 yılında Din Eğitimi alanında Profesör oldu. Hâlen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Mahmut Zengin'in ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mahmut Zengin'in araştırma alanları arasında dini çalışmalar, İslami eğitim, değerler eğitimi, müfredat ve ders kitaplarında din öğretimi ve din öğretim yöntemleri yer almaktadır. 










Eğitim Programları ve Öğretim, Din Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Nuri TINAZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Değişme, Azgelişmişlik ve Modernleşme Sosyolojisi, Din Sosyolojisi, Sosyoloji (Diğer)
Din Eğitimi
Fatmanur Dikmen
Dr. Öğr. Üyesi Fatmanur DİKMEN CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY Web
Din Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi
Sümeyra Uzun
Dr. Sümeyra UZUN İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü Web

Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İlahiyat ve Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümlerinde tamamlayan Sümeyra Uzun, Yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Din Kültürü Eğitimi Bölümünde Karşılaştırmalı Eğitim (Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi) temasında yazdığı tez ile tamamlamıştır. Uzun, doktora çalışmasını ise Din Eğitimi alanında Erken Çocukluk Din Eğitiminde Program Geliştirme üzerine yapmıştır. Erken çocukluk dönemi din eğitiminde program geliştirme, bütünleştirilmiş eğitim programı, dini gelişim kuramları üzerine ulusal ve uluslararası yayın, makale, araştırma ve kitap bölümleri olan Uzun, 2011 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda öğretmenlik ve idarecilik yapmaktadır. 

Okul Öncesi Eğitim, Din Eğitimi
Gülüşan Göcen
Doç. Dr. Gülüşan GÖCEN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, İLAHİYAT PR. Web
Din Psikolojisi, Dini Araştırmalar (Diğer)